Pobjednici finala završne izložbe u kategoriji srednjih škola su Alen Šćuric, Tomislav Martinez, Borna Bakliža i Dominik Presečki, učenici Srednje škole Krapina. Mentori su im bili Goran Buntak i Stjepan Šalković. Tim je izradio robotsku ruku kojom se upravlja kretnjama ljudske ruke.

Koristili su senzor pokreta te izradili vlastiti softver za detekciju kretnji i pokretanje bioničke ruke. Za izradu modela korištena je Catia, a dijelovi ruke ispisivani su na 3D pisaču. Korišteni su servo motori, harmonijski reduktor, Leap motion senzor i Arduino. Za izradu softvera korišten je Unity i Arduino IDE.

Mehanički dio robotske ruke sastoji se od 20 servo motora koji pomiču dijelove spojene na njih. Senzor pomoću infracrvenih kamera prati poziciju ljudske ruke u 3D prostoru iznad njega. Softver prima informacije sa senzora, te ih prosljeđuje algoritmu koji daje potrebne informacije o kutovima svih zglobova u dlanu. Ovi podaci se nakon izračuna i obrade prenose na Arduino koji postavlja svaki motor u željeni položaj. Kombinacijom svih dijelova dobivamo beskontaktno upravljanje robotskom rukom u realnom vremenu. Osim rada za završnu izložbu je vrednovan i Hackathon, online natjecanje u poznavanju tehnologija korištenih u projektu. Na testu su učenici osvojili 100% bodova.

Projekt Generacija NOW provodi Institut za razvoj i inovativnost mladih u suradnji s Hrvatskim Telekomom i uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja. Cilj projekta je edukacija mladih i razvoj kreativnosti i inovativnosti. Među 75 institucija odabranih na natječaju ove godine bio je i Krapinski informatički klub KRIK. U projektu su dobili modernu IoT opremu, mikrokontrolere, senzore i besplatan pristup internetu. Tijekom godine provedena je online edukacija uz praktični rad na dobivenoj opremi.

U prvom dijelu projekta mladi inovatori KRIK-a pobijedili su na natječaju za izradu digitalne igračke. Patrik Živić, Tomislav Martinez i Filip Podhraški uz vodstvo nastavnika Daria Šimaga i Stjepana Šalkovića izradili su MKR1000 klavir – igračku koja svira i sprema odsviranu muziku. Ovaj tim je u nastavku projekta pod vodstvom prof. Šimaga izradio Arduino glazbenog robota koji preko bluetooth zvučnika reproducira glazbu . Tijekom reprodukcije robot se kreće u ritmu i pomiče ruke. Konstrukcija robota je dizajnirana i 3D ispisana, programiran je i za njega je dizajnirana tiskana pločica.